İstatistikler

All countries
704,241,681
Vaka
Updated on March 19, 2024 1:20 pm
All countries
560,091,281
Hasta
Updated on March 19, 2024 1:20 pm
All countries
7,006,177
Ölüm
Updated on March 19, 2024 1:20 pm

COVID-19 Bilgilendirme

All countries
704,241,681
Toplam vaka
Updated on March 19, 2024 1:20 pm
All countries
560,091,281
Hasta
Updated on March 19, 2024 1:20 pm
All countries
7,006,177
Ölüm
Updated on March 19, 2024 1:20 pm
spot_img

Hasta Hakları Birimi

Sağlık hizmetleri, yaşamsal önemi nedeniyle kişilerin hak ve sorumluluklarından ödün verilemez niteliktedir.

Hasta Hakları Birimi
Sağlık hizmetleri, yaşamsal önemi nedeniyle kişilerin hak ve sorumluluklarından ödün verilemez niteliktedir. Hastanemize başvuran tüm hastalarımız ve yakınlarının, hastanemizden hizmet aldıkları süre içinde sahip oldukları tüm haklarına saygı duyuyoruz. T.C. Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları yönetmeliğinden yararlanarak hazırladığımız bu kaynak ile hastalarımızı, sahip oldukları haklar ve hizmet alımı sırasında yerine getirmeleri gereken sorumluluklar hakkında bilgilendirmeyi amaçladık.

Hasta Hakları
Uluslararası ve ulusal mevzuat ile teminat altına alınan, tıbbi yardım talep eden ve bu amaçla bir sağlık kuruluşuna başvuran kişinin, o sağlık kuruluşunda kendisine verilen bütün hizmet süreci içerisinde haklarının korunması adına yapılan uygulamaların tamamıdır. Hasta Hakları, insan sağlığının yüksek düzeyde korunmasını ve sağlık hizmetlerinin yüksek kalitede verilmesini amaçlar.

1. Hizmetlerden Yararlanma Hakkı:
Hastanemize başvuran tüm hastalarımız dil, din, ırk veya mezhep ayrımı yapılmaksızın tüm hizmetlerden yararlanma hakkına sahiptir. Hastalarımız hayatını sağlıkla sürdürmesi için gerekli olan koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetlerinden hakkaniyet içerisinde yararlanma hakkına sahiptir.

2. Bilgilendirme ve Bilgi İsteme Hakkı:
Hastalarımız hem sağlık durumu hakkında hem de mevcut sağlık hizmetleri ve onlardan nasıl yararlanabileceği konusunda bilgi alma, kendisi ve hastalıklarıyla ilgili belgeleri görme ve edinme hakkına sahiptir.

3. Rıza ve Onay Hakkı:
Hastalarımız yeterli ölçüde bilgilendirildikten sonra önerilen tedaviyi kabul etme, reddetme ya da durdurulmasını isteme hakkına sahiptir.

4. Sağlık Kuruluşunu ve Personelini, Seçme ve Değiştirme Hakkı:
Hastalarımız hangi tanı ve tedavi yönteminin kullanılacağını, tedavilerinden sorumlu doktor, hemşire ve diğer sağlık personelini seçme ve değiştirme hakkına sahiptir.

5. Mahremiyet ve Gizlilik Hakkı:
Hastalarımız kişisel bilgilerinin, sağlık durumlarının, teşhis ve tedavi süreçlerinin veya özel ziyaretlerinin içeriğinin gizli tutulmasını talep etme hakkına sahiptir. Tıbbi gereklilik olmadığı ve hastamız izin vermediği sürece hangi gerekçeyle olursa olsun, kendisine dair özel ve aile yaşamına ilişkin bilgi kendisi dışındaki kişilerle paylaşılmaz.

Hastalarımız, ziyaretçiler de dahil olmak üzere, tedavisi ile doğrudan ilgili olmayan kişiler ile konuşmayı ya da bu kişileri görmeyi reddetme hakkına sahiptir.

Hastalarımız tanı ve tedavi aşamasında elde edilen tüm bilgilerinin, hayatını kaybetmesi halinde bile korunması hakkında sahiptir. Bu bilgiler, hastanın ya da varislerinin açık izni ya da mahkeme kararı doğrultusunda ancak ilgili mercilere açıklanır.

6. Saygınlık Görme Hakkı:
Hastalarımız ve hasta yakınları güler yüzlü, nazik, şefkatli yaklaşımla ve temiz çağdaş bir ortamda sağlık hizmeti alma hakkına sahiptir.

7. Dini Vecibelerini Yerine Getirme Hakkı:
Hastalarımız sağlık tesisinin imkânları ölçüsünde ve tedaviye engel olmadığı sürece dini vecibelerini yerine getirme hakkına sahiptir.

Temin edebildiği ölçüde hastanın veya yetkili temsilcisinin isteği ile hastanın dini ihtiyaçlarına göre telkin ve dua etmek üzere bir din adamını getirme hakkı vardır.

8. Ziyaret ve Refakat Hakkı:
Hastalarımız hastanemiz tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun bir şekilde ziyaretçi kabul etme ve refakatçi bulundurma hakkına sahiptir.

9. Güvenlik Hakkı:
Hastalarımız can ve mal güvenliklerinin korunması ve sağlık hizmetlerindeki risklerden ve tıbbi hatalardan korunma hakkına sahiptir.

10.Konsültasyon ve İkinci Görüş isteme Hakkı:
Hastalarımız sorumlulukları kabul etmesi halinde tedavisi ile ilgilenen hekim dışında aynı branşta görev yapan bir başka hekimden sağlık durumu hakkında bilgi alma yada farklı bir branştan bir uzman ile konsültasyon yapılmasını isteme hakkına sahiptir.

11. Şikâyet /Görüş ve Öneri Bildirme Hakkı:
Hastalarımız haklarının ihmali halinde hastanemizde şikâyet mekanizmasının başlatılması, gözden geçirilmesi, sonuçlandırılması ve sonucundan haberdar edilmesi hakkına sahiptir.

Hasta Sorumlulukları
Hastanın bir sağlık kurulusuna başvurmadan ve başvurduktan sonraki süreçte yerine getirmesi gereken ödev ve yükümlülüklerdir diye tarif edilebilir.

– Hastalarımız kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmak ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymak ile sorumludur.

– Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.

– Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmak ile sorumludur.

– Hastalarımız sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek ile sorumludur.

– Hastalarımız yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz bildirmek ile sorumludur.

– Hastalarımız başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymak ile sorumludur.

– Hastalarımız Sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymak ile sorumludur.

– Hastalarımızın tedavi, bakım ve rehabilitasyon sürecince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olmak ile sorumludur.

– Hastalarımız tetkik ve tedavi giderlerini ödemek ile sorumludur.

– Hastalarımız randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmek ile sorumludur.

– Hastalarımız hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermek ile sorumludur.

– Hastalarımız hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak ile sorumludur.

– Hastalarımız tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemek ve anlayamadığı yerleri sormak ile sorumludur.

– Hastalarımızın tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmek ile sorumludur.

– Hastalarımız sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmek ile sorumludur.

– Hastalarımız uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.

Bize Ulaşın:

ÇALIŞMA SAATLERİMİZ:

Pazartesi - Cuma: 10:00 - 17:00

Dr. RECEP ÇELİK

Saray Mah. Hoca Ahmet Yasevi Cad. Ustalıoğlu Sok. Saliha Hüseyin Zamanoğlu Apt. No: 16/A Alanya / Antalya

Gizlilik ve Şartlar

GİZLİLİK VE GÜVENLİK HAKKINDA DAHA FAZLA BİLGİ EDİNİN

Kullanım koşulları
Genel kullanım koşulları ile ilgili bilmeniz gereken her şey burada!
Daha fazla bilgi >> 

Gizlilik politikası
Karşılıklı güvene dayalı bir sağlık hizmeti deneyimi için gizlilik politikamızı inceleyebilirsiniz.
Daha fazla bilgi >> 

Yasal Uyarı
Bu sayfalardaki bilgiler, konu ile ilgili bir uzmanla görüşmenin ya da muayenenin yerini tutmadığı gibi tüm hastalar için geçerli bir uygulama rehberi değildir.
Daha fazla bilgi >> 

Sıkça Sorulan Sorular

Bizim için misafirlerimizin tüm soruları, yorumları ve geri bildirimleri çok önemlidir. Görüşleriniz, size sunduğumuz Şifahane Sağlıklı Yaşam Merkezi Hizmetlerini mükemmel hale getirmemize yardımcı oluyor.
Daha fazla bilgi >>

Diğer düzenlemeler
Diğer düzenleme ve yönetmeliklerle ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.
Daha fazla bilgi >>